حفره امنیتی گلکسی اس 3 امکان دور زدن قفل گوشی و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر را میسر می‌کند

تاریخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

حفره امنیتی گلکسی اس 3 امکان دور زدن قفل گوشی و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر را میسر می‌کند

گلکسی اس 3
گلکسی اس 3The Verge
 

صفحه قفل گوشی قرار است مانع دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و ارزشمند شخصی یا کاری شما شود، اما به نظر می‌رسد که قفل گوشی‌های هوشمند همیشه آن‌طور که باید و شاید ایمن عمل نمی‌کنند و چندی پیش شاهد باگی در سیستم‌عامل iOS و دور زدن صفحه قفل گوشی بودیم و حالا نمونه مشابه‌ای در رابط کاربری تاچ‌ویز گلکسی اس 3 گزارش شده است که توسط آن کلیه اطلاعات شخصی کاربر در دسترس قرار می‌گیرد.

این حفره امنیتی در جدیدترین نسخه اندروید ارائه شده برای گلکسی اس 3 یعنی نسخه 4.1.1 وجود دارد. برای این کار نیز تنها کافی است، دکمه تماس اضطراری یا Emergency Call را فشار داده و سپس Emergency Contacts را انتخاب کنید. پس از آن دکمه فیزیکی Home را فشار داده و بلافاصله دکمه پاور را بزنید. تمام! به این ترتیب صفحه قفل گوشی ناپدید می‌شود و به تمام امکانات گلکسی اس 3 دسترسی خواهید داشت.

برای آزمایش این روش باید چند باری تمرین کنید تا با فاصله زمانی کم چهار مرحله را طی کنید. جالب است بدانید که پس انجام این مراحل، صفحه قفل گوشی بطور کامل محو می‌شود و تا وقتی که تلفن را ریستارت نکنید باز نمی‌گردد.

قفل گوشی برای بسیاری از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم سامسونگ هر چه سریع‌تر بسته بروز رسانی رفع این مشکل امنیتی را ارائه کند. چندی پیش باگ مشابه‌ای در iOS 6.1 گزارش شد که به روش تقریبا یکسانی و از طریق بخش تماس اضطراری، سیستم امنیتی آیفون دور زده می‌شد.

 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

کارایی آیکون تنظیمات گوگل موجود روی دستگاه اندرویدی شما چیست؟

تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

کارایی آیکون تنظیمات گوگل موجود روی دستگاه اندرویدی شما چیست؟

کارایی آیکون تنظیمات گوگل موجود روی دستگاه اندرویدی شما چیست؟
 

تا کنون به آیکون جدید تنظیمات گوگل که بر روی دستگاه اندوریدی شما نمایش داده می‌شود و کارایی آن فکر کرده اید؟ نگران نباشید. ما در ادامه این مطلب شما را با این آیکون و کارهایی که برای شما انجام می‌دهد آشنا خواهیم کرد.

گوگل اخیراً قابلیت استفاده از امکان ورود و گرفتن تأییدیه با حساب کاربری خود را، در اختیار توسعه دهندگان وب و برنامه‌ها قرار داده است. هنگامی که یک برنامه با سیستم ورود به حساب کاربری گوگل یکپارچه می‌شود، اطلاعات برنامه قابلیت اشتراگ گذاری در گوگل پلاس را خواهند داشت. درست شبیه چیزی که در حال حاضر در مورد اشتراک اطلاعات برنامه در فیس بوک انجام می‌شود.

علاوه بر این، برای اینکه برنامه‌های دستگاه اندرویدی شما با سیستم جدید سازگار شوند، به روز رسانی برای سرویس‌های Google Play الزامی است. لازم نیست شما کار خاصی برای این بروزرسانی انجام دهید؛ همه چیز به طور معمولی در پس زمینه دستگاه شما انجام شده و شما متوجه چیز خاصی نمی شوید. اما این بروزرسانی آیکون برنامه جدیدی را نیز به دستگاه اندرویدی شما اضافه خواهد کرد. این برنامه در‌ واقع یک برنامه نیست! و بیشتر شبیه مجموعه‌ای از میانبرها جهت دسترسی سریع و آسان به تنظیمات مختلف صفحه نمایش، برای حساب کاربری گوگل می‌باشد.

google-settings-icon-mid

با اجرای این برنامه، مجموعه از میانبرها از تنظیمات گوگل پلاس، نقشه و مختصات جغرافیایی، محل سکونت، جستجو و تبلیغات در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همه گزینه هایی که به آن‌ها اشاره کردیم به روش‌های مختلف و از قسمت‌های مختلف دیگر هم در دسترس هستند؛ ولی برنامه‌ای با قابلیت ورود از طریق حساب کاربری گوگل پلاس چیز جدیدی است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که به برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید اجازه اشتراک اطلاعات با حساب کاربری گوگل پلاس خود را بدهید. همچنین شما می‌توانید با اجرای برنامه مورد نظر خود، دسترسی آن را برای اشتراک اطلاعات با گوگل پلاس قطع نمایید.

اگر چنین آیکونی را هنوز بر روی دستگاه اندرویدی خود مشاهده نمی کنید، این آیکون در طول چند روز آینده برای شما قابل رؤیت شده و سر انجام تأثیر خود را بر روی برنامه‌های شما خواهد گذاشت. البته می‌توانید با حذف Google Play Services در مسیر Settings > Apps و روشن و خاموش کردن دستگاهتان، آن را مجبور به بروزرسانی کنید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

40 اپلیکیشن کاربردی و رایگان برای کاربران اندروید : قسمت چهارم

تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

40 اپلیکیشن کاربردی و رایگان برای کاربران اندروید : قسمت چهارم

Android
Android
 

تلفن‌هوشمند بدون اپلیکیشن، جذابیت زیادی ندارد. پر کردن تلفن‌هوشمند با اپلیکیشن‌های کاربردی به ما کمک می‌کند تا از گجت خود بیشتر و بهتر استفاده کنیم. اما پیدا کردن اپلیکیشن‌های با کیفیت می‌تواند سخت و زمانبر باشد. ما با تهیه لیستی از اپلیکیشن‌های کاربردی، این کار را برای شما راحت‌تر کرده‌ایم


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

ساخت هر دستگاه پلی استیشن 4 برای سونی چقدر هزینه خواهد داشت؟

تاریخ : چهار شنبه 9 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

ساخت هر دستگاه پلی استیشن 4 برای سونی چقدر هزینه خواهد داشت؟

 
پلی استیشن 4
پلی استیشن 4
 

سونی در کنفرانس معرفی پلی استیشن 4 نه خود کنسول و شکل و شمایل آن را نمایش داد و نه صحبتی از قیمت آن به میان آورد. اما از آنجایی که مشخصات فنی این کنسول بصورت رسما از جانب سونی اعلام شده، برخی از کارشناسان هزینه تک تک قطعات آن را محاسبه نموده و به یک قیمت تقریبی دست یافته‌اند که در ادامه جزئیات مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است که قیمت‌های که در ادامه ذکر شده، براساس تعداد سفارش سونی از تامین کنندگان متفاوت خواهد بود. پس این اعداد و ارقام کاملا تقریبی هستند.

قطعات اصلی کنسول پلی استیشن 4

  • پردازنده اصلی APU (شامل CPU و GPU) حدود – 85 تا 90 دلار
  • حافظه 8 گیگابایتی GDDR5 - حدود 110 تا 140 دلار
  • تراشه سیستم‌عامل که معمولا مبتنی بر ARM است - 12 تا 18 دلار
  • تراشه رمز گذاری / رمز گشایی - 8 تا 12 دلار
  • درایو بلو-ری – 18 تا 25 دلار
  • دیسک سخت – 38 تا 50 دلار
  • ورودی و خروجی‌ها – 9 تا 12 دلار
  • تراشه شبکه بی سیم و آنتن مربطو به آن – 4 دلار
  • خروجی HDMI و HDCP - حدود 11 تا 15 دلار
  • قطعات دیگر – 25 تا 35 دلار
  • جمع کل: 320 تا 401 دلار

لوازم جانبی

  • دسته بازی DualShock 4 بین 18 تا 35 دلار
  • سیستم PS4 Eye حدود 12 تا 20 دلار
  • هدست مونو حدود 3 دلار
  • کابل‌ها و موارد دیگر حدود 3 دلار

هزینه دیگر

  • پاور ساپلای – 25 تا 55 دلار
  • سیستم خنک کننده – 20 تا 38 دلار
  • اسمبل و سرهم کردن قعطات – در چین حدود 13 دلار و در ژاپن حدود 45 دلار

به این ترتیب اگر هزینه اسمبل دستگاه را در نظر نگریم، پلی استیشن 4 حدود 450 تا 500 دلار برای سونی هزینه به همراه خواهد داشت. تولیدکنندگان کنسول‌های بازی معمولا در ابتدای عرضه محصول خود سود بسیار کمی را بر روی خود کنسول در نظر می‌گیرند و در واقع سود اصلی آن‌ها از بابت فروش بازی و فروش گواهی ساخت بازی برای کنسول بدست می‌آید و با پیشرفت تکنولوژی نیز هزینه قطعات کاهش می‌یابد و در سال‌های بعد از عرضه کنسول، از بابت فروش خود دستگاه نیز سود عاید شرکت‌ها می‌شود. البته این‌ها هزینه‌ها تنها مربوط به ساخت کنسول است و شرکت‌ها پیش از نهایی شدن یک محصول میلیون‌ها دلار برای طراحی، عملی نموده ایده‌ها، تحقیقات بازار، بازاریابی و موارد بسیار دیگر هزینه می‌کنند.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

فوتوشاپ تاچ برای تلفن‌های اندرویدی و آیفون عرضه شد

تاریخ : چهار شنبه 9 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

فوتوشاپ تاچ برای تلفن‌های اندرویدی و آیفون عرضه شد

فوتوشاپ تاچ
فوتوشاپ تاچ
 

سال گذشته شرکت ادوبی نرم افزار محبوب فوتوشاپ را وارد دنیای ابزارهای موبایل نمود و آن را برای آیپد و تبلت‌های اندرویدی منتشر کرد. حال این کمپانی مطرح در زمینه نرم افزارهای ویرایش و تولید محتوای تصویری و صوتی اقدام به عرضه Photoshop Touch برای تلفن‌های هوشمند نموده است. این نرم افزار امکانات اولیه هسته فوتوشاپ را داراست و قابلیت‌ ویرایش حرفه‌ای عکس از طریق تلفن هوشمند را میسر می‌کند.

قابلیت اضافه نمودن افکت‌های مختلف، تهیه اسکرین شات با رزولوشن بالا و کنترل دوربین تلفن را در خود جای داده است. تصاویر پس از ویرایش به راحتی در شبکه‌های اجتماعی قابل اشتراک گذاری یا از طریق ایمیل قابل ارسال خواهند بود. حتی کاربر می‌تواند تصاویر خود را در سرویس ابری ادوبی که 2 گیگابایت فضای مجانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، ذخیره نماید تا از طریق ابزارهای مختلف به آن دسترسی داشته باشد.

نسخه رومیزی فوتوشاب امکان باز نمودن و ویرایش فایل‌های ایجاد شده توسط فوتوشاپ تاچ را دارد و به این ترتیب کاربر می‌تواند پس از ویرایش تصویر مورد نظر در تلفن، ادامه کار را به فوتوشاپ کامپیوتر خود بسپارد.

برای اجرای فوتوشاپ تاچ در iOS نیاز به یک تلفن آیفون 4s یا 5 یا آیپاد تاچ نسل جدید دارید. برای استفاده از نسخه اندرویدی نیز باید اندروید 4 یا بالاتر بر روی تلفن نصب شده باشد.

فوتوشاپ تاچ با قیمت 5 دلار از طریق گوگل پلی برای تلفن‌های اندرویدی و از طریق آیتیونز برای آیفون و آیپاد در دسترس است. جزئیات بیشتر را در وب سایت ادوبی مشاهده کنید.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

چگونه از اطلاعات خود در ویندوزفون ۸، پشتیبان بگیریم؟

تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

بک آپ در ویندوز فون
بک آپ در ویندوز فون
 

یکی از نتایج پیشرفت دنیای موبایل و فناوری های مرتبط با آن در امتداد یکدیگر، تهیه آسان و بدون دردسر فایل پشتیبان از اطلاعات است خوب؛ شما هنوز هم می‌توانید در یک روز بد تمام اطلاعات خود را از دست بدهید که این اتفاق می‌تواند در اثر بی دقتی خود شما رخ بدهد. منظور ما این است که در این روزها، روش‌های بسیاری برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات وجود دارد. پس اگر شما همه تخم مرغ های خودتان را در یک سبد جمع کنید، طبیعی است که در صورت بروز یک اتفاق و شکستن تمام تخم مرغ ها، حق ندارید سبد را سرزنش کنید!

با این حال فرآیند تهیه فایل پشتیبان از فایل‌ها و اسناد، فرآیندی ساده است (معمولا). اما برای تهیه فایل پشتیبان از تنظیمات حساب کاربری و تنظیمات موجود بر روی دستگاه‌های شما هم راهی وجود دارد؟ برخی از این دستگاه‌ها با استفاده از حساب‌های کاربری مرتبط با آن‌ ها به هم متصل شده اند. مثلاً شناسه اپل برای دستگاه‌های اپلی؛ شناسه گوگل برای دستگاه‌های اندرویدی و شناسه مایکروسافت/اوت لوک برای دستگاه‌های ویندوزی.

امروز ما در مورد محافظت از اطلاعات موجود بر روی دستگاه‌هایی صحبت خواهیم کرد که از ویندوزفون ۸استفاده می کنند؛ تا در صورت اختلال در عملکرد آن‌ها و یا دزدیده شدن دستگاه، شما نگران هیچ چیزی نباشید. سازوکار تهیه فایل پشتیبانی که ما از آن سخن خواهیم گفت مورادی نظیر تنظیمات تلفن، لیست برنامه‌های نصب شده، حساب‌های کاربری مرتبط، اطلاعات شخصی و خیلی چیزهای دیگر را پوشش خواهد داد.

یک نکته: در صورتی که شما تلفن خود را با Skydrive یکپارچه کرده‌اید، بصورت خودکار از نیمی از اطلاعات تلفن شما فایل پشتیبان تهیه شده است. اگر تاکنون این کار را نکرده اید پس در اولین فرصت انجام دهید.

مراحل فعال سازی تهیه فایل پشتیبان بر روی ویندوزفون ۸

برای انجام این کار شما ابتدا می بایست یک حساب کاربری در Outlook.com داشته باشید. و اگر شما یک موبایل ویندوزی دارید پس مطمئناً به این اکانت نیاز دارید. به لیست برنامه‌ها (apps list) بروید و از گزینه تنظیمات (Setting) و سپس Backup را لمس کنید. در اینجا شما می‌توانید ۳ بخش که گزینه های تهیه فایل پشتیبان را ارائه می‌دهند، مشاهده نمائید.

01backup

برای پیکربندی هر یک از آن‌ها بر رویشان ضربه بزنید. با گزینه applist + setting شروع کنید و آن را فعال کنید. سپس شما می‌توانید گزینه back up now را برای آغاز فرآیند تهیه فایل پشتیبان انتخاب نمائید.

App-List-Backup

به همین شکل نیز شما می‌توانید بخش messaging list را پیکربندی کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که دقیقاً از چه بخش‌های فایل پشتیبان تهیه شود و از چه بخش‌هایی صرف نظر شود.

Messaging-Backup

شما می‌توانید عکس ها، فیلم ها، آهنگ‌ها و فایل‌های دیگری را که از حجم بالا و سنگینی برخوردارند، به Skydrive منتقل کنید و یا از طریق اتصال تلفن به رایانه خود آن‌ها را همگام نمائید.

نکته: موبایل شما برای اتصال به یک کانکشن وایرلس (Wi-Fi) جهت ادامه تهیه فایل پشتیبان صبر خواهد کرد. به محض اتصال مجدد ادامه کار انجام خواهد شد. ولی اگر تا یک هفته هیچ اتصالی در اختیار موبایل شما قرار نگیرد، دستگاه از تنظیمات اتصال خودش استفاده خواهد نمود.

در انتهای هر کدام از بخش‌های تهیه فایل پشتیبان شما گزینه advanced را نیز مشاهده خواهید کرد. اگر شما به این قسمت بروید خواهید دید که می‌توانید فایل‌های پشتیبانی که قبلاً تهیه شده است را حذف نمائید. (این گزینه وقتی کارایی دارد که شما بخواهید همه چیز را از ابتدا شروع کنید و یا اطلاعات خود را به حساب کاربری دیگری متصل نمائید).

یکی از راه‌های تهیه فایل پشتیبان وقتی است که گوشی شما برای اولین برای در حال پیکربندی است. تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که راهنمایی ها را پیگیری کنید و گوشی خود را مانند تصویر زیر متصل نمائید.

بازگرداندن یک فایل پشتیبان

خیلی بیشتر از اینکه بدانید چگونه می‌شود از اطلاعات، فایل پشتیبان تهیه کرد، ضروری است که بدانید چگونه می‌شود یک فایل پشتیبان را بازگردانی کرد. اگر شما چیزی از دومی نمی‌دانید پس داشتن اطلاعات در رابطه با اولی بیهوده خواهد بود. خوشبختانه بازگردانی یک فایل پشتیبان هم مثل فرآیند تهیه آن در ویندوزفون ۸ ، بسیار ساده و دلچسب است.

وقتی شما گوشی خود را پیکربندی می کنید، با همان حساب کاربری که هنگام تهیه فایل پشتیبان استفاده نموده‌اید وارد آن شوید (Sign in). راهنمایی ها را دنبال کنید و منتظر بمانید تا دانلود تکمیل شود. کار تمام است!

نکته: وقتی شما تلفن خود را بازگردانی می‌کنید، اطلاعات اپلیشکیشن‌ها در دسترس نخواهند بود‌ (حتی اگر خود برنامه‌ها موجود باشند). همچنین صفحه نمایش آغازین گوشی شما نیز به تنظیمات کارخانه بازخواهد گشت.

نتیجه‌گیری

مانند سایر پلتفرم های موبایلی، ویندوزفون ۸ هم کار تهیه فایل پشتیبان و بازگردانی آن را ساده نموده است. اگر شما در حال حاضر فایل پشتیبان خود را تهیه نموده‌اید، این خیلی خوب است. و اگر نه، خوب پس چرا منتظرید؟! خیلی سریع این کار را انجام دهید. مطمئن باشید این کار، شما را در یک روز تلخ کمک خواهد کرد.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

توضیح ایسوس درباره علت ارزان‌تر بودن فون‌پد 249 دلاری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند

تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

توضیح ایسوس درباره علت ارزان‌تر بودن فون‌پد 249 دلاری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند

 

 

توضیح ایسوس درباره علت ارزان‌تر بودن فون‌پد 249 دلاری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند
 

فون‌پد 249 دلاری ایسوس گجتی معرکه‌ است، که نه تنها قابلیت‌های یک تبلت امروزی را در خود دارد، بلکه می‌توان از آن به عنوان یک تلفن همراه هوشمند نیز استفاده کرده و با قیمتی بسیار پایین‌تر به توانمندی‌های دو محصول متفاوت دسترسی داشت. پس شاید بتوان آن را یک فبلت بنامیم (محصولی که ترکیبی از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ست و اندازه‌ای بینابین دارد). حال پرسش آن است که هدف ایسوس از این شکستن قیمت چیست، سوالی که لوک وستوی، مقاله نویس سایت CNET از بر و بچه‌های ایسوس پرسیده است!

این روزها شهر بارسلونای اسپانیا میزبان کنفرانس جهانی موبایل 2013 است و پر از خبرهای داغ و جذاب در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و گجت‌های تازه‌ی کمپانی‌های بزرگ و کوچک جهانی است. در این بینایسوس با معرفی تبلت فون‌پد (FonePad) اندرویدی 7 اینچ و 249 دلاری‌اش که قابلیت‌های یک فبلت تمام عیار را دارد (و ترکیبی از تبلت و گوشی‌های هوشمند است)، نظر بسیاری را به خود جلب کرده. پرسش بسیاری از فعالان در این حوزه آن است که اگر ایسوس می‌تواند فبلتی نظیر فون‌پد را با قیمتی نصف قیمت سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ارائه کند، دیگر چه دلیلی برای گران بودن آن‌هاست؟

جوآنا سانتاب، مدیر منطقه‌ای ایسوس در پاسخ این پرسش خبرنگار جوان پایگاه اطلاع‌رسانی CNET چنین پاسخ می‌گوید: «[حقیقت آن است که] ابزارهای کوچک‌تر نیازمند کار بیشتری در حوزه‌ی مهندسی، توسعه و آزمایشات معمول است چرا که مهندسان و متخصصان باید تا آنجا که می‌توانند، قابلیت‌های یکسانی را در ابعاد و اندازه‌ی کوچک‌تری ارائه کنند؛ از این گذشته محصول نهایی نباید مشکلاتی نظیر گرم شدن را داشته باشد. به همین خاطر است که معتقدم هزینه‌ی توسعه‌ی چنین گوشی‌هایی به مراتب بالاتر از تبلت فون‌پد (FonePad) است».

وی در ادامه می‌افزاید، «در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه رقابت نفس‌گیری برای ارائه‌ی بهترین زیرساخت ممکن با بالاترین کیفیت وجود دارد؛ به همین خاطر [هم‌اکنون کمپانی‌های فعال در این حوزه سرگرم] ارائه محصولاتی با پردازنده‌ی 1.7 گیگاهرتزی، 2 گیگابایت حافظه رم و استفاده از بهترین دوربین‌های ممکن هستند. و همه‌ی این خصوصیات نیازمند مدیریت بهینه‌ی سرعت، قدرت و باتری محصول [آن هم به بهترین نحو ممکن] است».

ایسوس همچنین در این نمایشگاه از گوشی بسیار پیشرفته‌ی خود PadFone Infinity نیز پرده‌برداری کرده است که همراه با تجهیزات جانبی و تبلتی مخصوص، به قیمت 1000 یورو عرضه می‌شود. اما در کل به نظر می‌رسد که تفاوت عمده‌ای بین دو محصول PadFone و Infinity وجود ندارد، چرا که هر دوی آن‌ها از سیستم عامل اندروید استفاده کرده و صفحه لمسی مشابهی دارند. پس دلیل تفاوت قیمت آن‌ها در چیست؟

سانتاب در پاسخ به این پرسش نیز می‌گوید، «تلاش بسیاری می‌شود تا بهترین محصول ممکن در گوشی‌های تلفن همراه تجلی یابد، درست همان رویه‌ای که ما در تولید PadFone Infinity به کار بسته‌ایم. یعنی از بهترین تجهیزات و قابلیت‌ها استفاده کرده‌ایم تا جدیدترین، پیشرفته‌ترین و بهترین قطعات را برای ساخت هر یک از این محصولات استفاده کنیم».

وی در ادامه می‌افزاید، «اما در FonePad از پردازنده‌های خانواده‌ی Atom شرکت اینتل استفاده شده، که گرچه توان بالایی دارد اما به اندازه‌ی پردازنده‌های سری کوآلکام 600 نیست؛ با این وجود می‌تواند توان بالایی را به خصوص با توجه به محدوده‌ی قیمتی مناسبی که دارد به کاربر خود ارائه کند. پس در حقیقت تفاوت عمده‌ی بین این دو محصول در به کارگیری تجهیزات و سخت‌افزار آن نهفته است».

هر چند که دلیل آن‌ها منطقی و درست است اما تبلت‌های ارزان‌تر را می‌توان انقلابی بزرگ در این صنعت پیشروی جهانی دانست. و فارغ از هر دلیلی می‌توان تلاش ایسوس را برای کم کردن از قیمت تمام شده‌ی گجت‌ها و تولید تبلتی نظیر Nexus 7 گوگل با قیمت تمام شده‌ی 199 دلاری تحسین کرده و ستود. درست همان رویه‌ای که سایر شرکت‌کنندگان در کنفرانس جهانی موبایل 2013 (MWC) از آن پیروی کرده‌اند و با بهره از فراید مشابه محصولاتی با قیمت مناسب‌تر را معرفی کرده‌اند.

نظر شما درباره‌ی کاهش قیمت تبلت‌ها چیست؟ آیا از فبلتی چون FonePad خوشتان می‌آید؟ و آیا با عرضه‌ی گوشی‌هایی چون Nexus 4 می‌توان امیدوار به شکسته شدن قیمت گوشی‌های هوشمند تلفن همراه بود؟ از همه مهم‌تر با توجه به بالا بودن برابری ارزهای جهانی نسبت به ریال، اثر این افت قیمت‌ها بر بازار داخلی چطور خواهد بود؟ منتظر نقطه نظرات ارزنده‌ی شما  هستیم.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

تلفن ZTE Grand Memo به نمایش گذاشته شد: صفحه نمایش 5.7 اینچ، اندروید 4.1.2، پردازنده چهارهسته‌ای 1.7

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

تلفن ZTE Grand Memo به نمایش گذاشته شد: صفحه نمایش 5.7 اینچ، اندروید 4.1.2، پردازنده چهارهسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی

 
ZTE Grand Memo
ZTE Grand Memo
 

یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه MWC امسال شرکت چینی ZTE است که در غرفه خود تلفن 5.7 اینچی Grand Memo را به نمایش گذاشته است. همانطور که از نام و سایز نمایشگر این تلفن مشخص است، Grand Memo در راستای یادداشت برداری آسان، ساخته شده است. صفحه نمایش Memo برخلاف دیگر تلفن‌های سایز بزرگ بازار دارای رزولوشن 720p با تراکم 257 پیکسل در اینچ است.

تلفن Grand Memo مجهز به 1 گیگابایت حافظه رم است و از همان پردازنده پردازنده 4 هسته‌ای کوالکام نکسوس 4 که فرکانس آن به 1.7 گیگاهرتز افزایش یافته، مجهز شده است. این تلفن دارای 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و سیستم‌عامل اندروید 4.1.2 است که ZTE قالب گرافیکی خود را بر روی آن سوار کرده است.

سردرگمی, با در دست گرفتن Grand Memo دستگاه آغاز می‌شود. برای بازکردن قفل دستگاه باید بر روی صفحه زده و برای چند ثانیه بر روی صفحه نگه دارید. البته می‌توانید از ژست‌های حرکتی و میانبر چالش برانگیزی که ZTE برای کاربران خود خلق کرده است نیز استفاده کنید. به نظر می‌رسد ZTE، تمام بخش‌های اندروید را بازبینی کرده و تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال کرده است. از لانچر (Launcher) شخصی‌سازی شده گرفته تا بخش شماره‌گیر (Dialer) و ارسال پیامک. ZTE، قسمت شماره‌گیر، دستگاه جدید خود را از شرکت کره‌ای سامسونگ به عاریت گرفته است که به شما امکان می‌دهد، برای شماره‌گیری سریع‌تر، Dialer را بر روی لبه‌های صفحه‌نمایش قرار دهید.

 

 

Grand Memo قرار است از ماه مارس (۱۲ اسفند) در چین عرضه شود. نسخه اروپایی آن نیز از اواخر سال میلادی وارد بازارهای اروپا خواهد شد.

هنوز درباره قیمت نهایی و تغییر رسمی آن در سایر نقاط جهان اطلاعی در دست نیست. البته شاید هم شما نیز مانند ما آن‌چنان چشم‌ انتظار مخلوق جدید ZTE نباشید.

 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

تبلت 249 دلاری فون‌پد ایسوس رونمایی شد: صفحه نمایش 7 اینچ، پردازنده اتم اینتل

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

تبلت 249 دلاری فون‌پد ایسوس رونمایی شد: صفحه نمایش 7 اینچ، پردازنده اتم اینتل

تبلت 249 دلاری فون‌پد ایسوس رونمایی شد: صفحه نمایش 7 اینچ، پردازنده اتم اینتل
 

قبل از اینکه ایسوس در نمایشگاه MWC امسال از فون‌پد صحبت کند، می‌دانستیم که نام این وسیله و برخی مشخصات آن چیست. حالا شایعات به واقعیت تبدیل شده‌‌اند و ایسوس رسماً محصولی به نام فون‌پد را رونمایی کرده است. فون‌پد یک تبلت 7 اینچی است که تبلت معروف ایسوس-گوگل باید از آن بترسد چرا که مشخصات فنی و قیمت مناسبی دارد. در ادامه به بررسی تبلت 249 دلاری جدید ایسوس می‌پردازیم.

صفحه نمایش 7 اینچی فون‌پد حد واسط صفحه‌نمایش 5 و 10 اینچی پدفون است و به خوبی فاصله را پر می‌کند.

برای بررسی این محصول ، چند دقیقه زمان کافی نیست اما به نظر نمی‌رسد که ارزش پرداخت 50 دلار هزینه‌ی بیشتر نسبت به نکسوس 7 را داشته باشد.

این تبلت اندرویدی وزن کمی دارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. پردازنده‌ی اینتلی کم مصرف اتم هم به اندازه‌ی تبلت‌های اندرویدی معمولی سریع است. با توجه به مصرف کم پردازنده، به نظر می‌رسد که ادعای ایسوس مبنی بر 9 ساعت کار با شارژ باتری صحت داشته باشد ولیکن باید در فرصتی دیگر این مسأله را به صورت عملی آزمایش کرد. در مجموع تبلت فون‌پد از همه نظر به نکسوس 7 شباهت دارد.

پشت بدنه فون‌پد فلزی است و در دو رنگ نقره‌ای و طلایی عرضه می‌گردد. این بدنه فلزی باعث شده تا فون‌پد تفاوت ظاهری زیادی با نکسوس 7 داشته باشد. حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت است اما می‌توان از طریق درگاه microSD، تا 32 گیگابایت حافظه خارجی را به آن افزود. همچنین این تبلت یک دوربین پشت 3 مگاپیکسلی و یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو برای مکالمه تصویری دارد.

 

 

مشخصات دقیق این تبلت به صورت زیر است:

  • صفحه نمایش 1280در 800 پیکسلی از نوع IPS LCD با قابلیت چند لمسی 10 انگشتی
  • پردازنده‌ی اتم اینتل، مدل Z2420
  • وزن 340 گرم
  • ضخامت: 10.4 میلی‌متر
  • حافظه‌ی داخلی 8 یا 16 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی نهایتاً 32 گیگابایتی

فون‌پد به زودی با قیمت 179 یورو برای نسخه 8 گیگابایت و 219 یورو برای نسخه 16 گیگابایتی در اروپا عرضه خواهد شد. زمان ورود این دستگاه به بازارهای جهانی هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

    تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد

تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد
 

سونی به زودی تبلت جدید خود، اکسپریا Z را در ایالات متحده آمریکا ارائه خواهد نمود. این تبلت در دو نسخه 16 گیگابایتی با قیمت 499 دلار و 32 گیگابایتی با قیمت 599 دلار عرضه خواهد شد.

 

حتما به خاطر دارید که ماه گذشته تبلت Xperia Tablet Z سونی رسما معرفی شد، اما خبر جدید این است که این دستگاه به زودی راهی ایالات متحده خواهد شد. این کمپانی ژاپنی فرصت کنگره جهانی موبایل را مغتنم شمرده تا جدیدترین تبلت خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

این تبلت مجهز به یک نمایشگر 10.1 اینچ 1200×1920، پردازنده چهارهسته‌ای 1.5 گیگاهرتز و طراحی سبک بدنه است که منجر به آن شده تا وزن آن 495 گرم و ضخامتش 6.9 میلیمتر باشد. سایر ویژگی‌های این دستگاه شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی، قابلیت ضدآب و ضدغبار و NFC می‌باشد. این تبلت با اندروید 4.1 ارائه می‌گردد که به زودی به اندروید 4.2 بروزرسانی خواهد شد.

سونی مدعی شده که بهترین قابلیت‌های طراحی خود را بر روی این تبلت قرار داده است. از نظر طراحی باید گفت که این دستگاه باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت 10 اینچی است که تا کنون تولید شده است. قیمت این تبلت نشان می‌دهد که سونی به دنبال رقابت با آیپد است. مدل 16 گیگابایت آن با قیمت 499 دلار و مدل 32 گیگابایت با قیمت 599 دلار در رنگ مشکی عرضه خواهند شد. نسخه سفیدرنگ آن نیز به زودی توسط سونی اراسه خواهد شد. در مورد زمان ارائه آن نیز هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

    تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد

تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد
 

سونی به زودی تبلت جدید خود، اکسپریا Z را در ایالات متحده آمریکا ارائه خواهد نمود. این تبلت در دو نسخه 16 گیگابایتی با قیمت 499 دلار و 32 گیگابایتی با قیمت 599 دلار عرضه خواهد شد.

 

حتما به خاطر دارید که ماه گذشته تبلت Xperia Tablet Z سونی رسما معرفی شد، اما خبر جدید این است که این دستگاه به زودی راهی ایالات متحده خواهد شد. این کمپانی ژاپنی فرصت کنگره جهانی موبایل را مغتنم شمرده تا جدیدترین تبلت خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

این تبلت مجهز به یک نمایشگر 10.1 اینچ 1200×1920، پردازنده چهارهسته‌ای 1.5 گیگاهرتز و طراحی سبک بدنه است که منجر به آن شده تا وزن آن 495 گرم و ضخامتش 6.9 میلیمتر باشد. سایر ویژگی‌های این دستگاه شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی، قابلیت ضدآب و ضدغبار و NFC می‌باشد. این تبلت با اندروید 4.1 ارائه می‌گردد که به زودی به اندروید 4.2 بروزرسانی خواهد شد.

سونی مدعی شده که بهترین قابلیت‌های طراحی خود را بر روی این تبلت قرار داده است. از نظر طراحی باید گفت که این دستگاه باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت 10 اینچی است که تا کنون تولید شده است. قیمت این تبلت نشان می‌دهد که سونی به دنبال رقابت با آیپد است. مدل 16 گیگابایت آن با قیمت 499 دلار و مدل 32 گیگابایت با قیمت 599 دلار در رنگ مشکی عرضه خواهند شد. نسخه سفیدرنگ آن نیز به زودی توسط سونی اراسه خواهد شد. در مورد زمان ارائه آن نیز هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

    تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد

تبلت اکسپریا Z سونی به زودی با قیمت 499 دلار روانه بازارهای ایالات متحده خواهد شد
 

سونی به زودی تبلت جدید خود، اکسپریا Z را در ایالات متحده آمریکا ارائه خواهد نمود. این تبلت در دو نسخه 16 گیگابایتی با قیمت 499 دلار و 32 گیگابایتی با قیمت 599 دلار عرضه خواهد شد.

 

حتما به خاطر دارید که ماه گذشته تبلت Xperia Tablet Z سونی رسما معرفی شد، اما خبر جدید این است که این دستگاه به زودی راهی ایالات متحده خواهد شد. این کمپانی ژاپنی فرصت کنگره جهانی موبایل را مغتنم شمرده تا جدیدترین تبلت خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

این تبلت مجهز به یک نمایشگر 10.1 اینچ 1200×1920، پردازنده چهارهسته‌ای 1.5 گیگاهرتز و طراحی سبک بدنه است که منجر به آن شده تا وزن آن 495 گرم و ضخامتش 6.9 میلیمتر باشد. سایر ویژگی‌های این دستگاه شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی، قابلیت ضدآب و ضدغبار و NFC می‌باشد. این تبلت با اندروید 4.1 ارائه می‌گردد که به زودی به اندروید 4.2 بروزرسانی خواهد شد.

سونی مدعی شده که بهترین قابلیت‌های طراحی خود را بر روی این تبلت قرار داده است. از نظر طراحی باید گفت که این دستگاه باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت 10 اینچی است که تا کنون تولید شده است. قیمت این تبلت نشان می‌دهد که سونی به دنبال رقابت با آیپد است. مدل 16 گیگابایت آن با قیمت 499 دلار و مدل 32 گیگابایت با قیمت 599 دلار در رنگ مشکی عرضه خواهند شد. نسخه سفیدرنگ آن نیز به زودی توسط سونی اراسه خواهد شد. در مورد زمان ارائه آن نیز هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

لومیا 720 نوکیا معرفی شد: صفحه نمایش 4.3 اینچ، ویندوز فون 8 و دوربین 6.7 مگاپیکسل

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

لومیا 720
لومیا 720
 

نوکیا در کنفرانس اختصاصی خود، حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و تقریبا تمام اطلاعات مربوط به دو تلفن لومیا 720 و لومیا 520 پیش‌تر به بیرون درز کرده بود. لومیا 720 مجهز به صفحه نمایش 4.3 اینچ با رزولوشن WVGA یا 800 در 480 پیکسل، پردازنده 2 هسته‌ای 1 گیگاهرتز، 512 مگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. این تلفن در واقع فاصله بین لومیا 620 و لومیا 820 را پر می‌کند.

 

هرچند لومیا 720 جزو رده میانی بازار است اما مشخصات فنی قابل قبولی داشته و قیمت 340 دلار آن نیز مناسب به نظر می‌رسد. بدنه لومیا 720 یکپارچه است اما در لبه آن اسلات میکرو SD برای افزایش حجم حافظه ذخیره سازی وجود دارد. لومیا 720 با ضخامت 9 میلی‌متر یکی از باریک‌ترین تلفن‌های خانواده لومیا است.

عدم پشتیبانی از شبکه LTE و رزولوشن پایین صفحه نمایش لومیا 720 کمی مایوس کننده است اما نوکیا از همان صفحه لمسی حساس و خاص خود که امکان لمس صفحه با دستکش را میسر می‌کند در لومیا 520 و لومیا 720 استفاده نموده است.

لومیا 720 بر خلاف لومیا 520 از NFC پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند کاور شارژر بی سیم را بصورت اختیاری در پشت تلفن قرار دهد. البته این کاور بصورت جداگانه به فروش می‌رسد.

 

لومیا 720 تنها 128 گرم وزن و 9 میلی متر ضخامت دارد. برای مقایسه کافی است آن را با لومیا 920 با وزن 185 گرم و ضخامت 10.7 میلی متر مقایسه کنید.

نوکیا در تلفن لومیا 720 تمرکز ویژه‌ای بر فناوری‌های مربوط به عکس برداری داشته است. به عنوان مثال دوربین 1.3 مگاپیکسلی جلوی این تلفن دارای لنز عریض است و نرم افزار Glam Me این تلفن نیز عکس برداری «پرتره از خود» را به مراتب آسان‌تر می‌کند.

دوربین 6.7 مگاپیکسلی پشت لومیا 720 دارای f/1.9 است و براساس ادعای نوکیا کیفیت بسیار خوبی را در عکس برداری دارد. البته نوکیا نام Pureview را برای این تلفن به زبان نیاورد اما تصویر با کیفیت زیر را به عنوان نمونه عکس دوربین لومیا 720 به نمایش گذاشت:

lumia720sampleimg

به نظر می‌رسد نوکیا قشر جوان را مخاطب لومیا 720 قرار داده، چون بدنه یکپارچه این تلفن دارای رنگ‌های روشن بوده و قیمت 341 دلاری آن نیز مناسب است. لومیا 720 در اواخر سه ماهه اول 2013 وارد بازار می‌شود.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

لومیا 520 نوکیا معرفی شد: ارزان ترین تلفن هوشمند ویندوز 8 با دوربین 5 مگاپیکسل و صفحه نمایش 4 اینچ

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

Lumia 520
Lumia 520
 

نوکیا چند دقیقه پیش در کنفرانس اختصاصی خود از تلفن ارزان قیمت لومیا 520 که مبتنی برویندوز فون 8 است رونمایی کرد. این تلفن که قرار است جایگزین لومیا 510 شود، مجهز به مشخصات سخت افزار قوی‌تر، حافظه ذخیره سازی حجیم‌تر و نسخه جدید ویندوز فون است. 

لومیا 520 دارای بدنه تعویض پذیر است و کاربر می‌توانند با تعویض قاب گوشی، رنگ تلفن را به زرد، آبی، سفید یا قرمز تغییر دهد. صفحه نمایش 4 اینچ لمسی آن نیز بسیار حساس بوده و امکان کار کردن با صفحه لمسی با دستکش وجود دارد. صفحه نمایش این تلفن دارای رزولوشن WVGA یا 800 در 480 پیکسل است و به 512 مگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی تجهیز شده است.

خوشبختانه لومیا 520 از درگاه میکرو SD برای افزایش حجم حافظه ذخیره سازی پشتیبانی می‌کند. این تلفن دارای یک دوربین 5 مگاپیکسل با فوکوس خودکار نیز می‌باشد و سنسور آن از خانواده سنسور لومیا 920 است.

لومیا 520 از NFC و شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند تا قیمت آن مقرون به صرفه باقی بماند. لومیا 520 بازار تلفن‌های ارزان قیمت را نشانه رفته و با قیمت رقابتی 183 دلار وارد بازار خواهد شد.


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

پدفون Infinity با صفحه نمایش 5 و 10 اینچی Full HD در کنار محصول مرموز Fonepad به بیرون درز کرد

تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391
نویسنده : admin


 


پدفون 2
پدفون 2
 

خبرنگاران با دوربین‌های خود دست از سر شرکت کنندگان کنفرانس MWC بر نمی‌دارند. عکس‌هایی به بیرون درز کرده که پوسترهای غرفه‌ی شرکت ایسوس را نشان می‌دهد. این پوسترها اطلاعات جذابی همچون پدفون Infinity و محصول ناشناخته Fonepad را فاش نموده‌اند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این محصول کسب کنید.

 

تا کنفرانس معرفی ایسوس ساعاتی باقی مانده است، اما گل سر سبد این شرکت به بیرون درز نموده که باز هم هیجان این کنفرانس را افزایش می‌دهد. محصول اول پدفون Infinity است که رویای به حقیقت پیوسته‌ی بسیاری از ما علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود. یعنی تلفن هوشمند 5 اینچی Full HD در کنار یک تبلت 10.1 اینچی Full HD هر دو در یک محصول، محصولی که ما در زومیت نیز پیش بینی معرفی آن را کرده بودیم. پردازنده این محصول ، کوالکام Snapdragon S4 pro با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و بدنه آن از جنس آلیاژ آلومنیوم است.

DSC00729-875

محصول مرموز Fonepad نیز به بیرون درز کرده که احتمالا یک تبلت با قابلیت تماس تلفنی است. چیزی شبیه به گلکسی نوت 8.0 که دیروز خبر آن را مشاهده نمودید. این تبلت احتمالا از صفحه نمایش HD و بدنه آلومنیومی برخوردار خواهد بود.

صبر همه ما برای کنفرانس ایسوس به سر رسیده و همه نگاه‌ها به این است که این شرکت چگونه می‌تواند با رقبای قدرتمند بازار اندروید رقابت کند.

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

بررسی پدفون 2 ایسوس: تلفن هوشمند و تبلت در یک بسته

تاریخ : یک شنبه 6 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

بررسی پدفون 2 ایسوس: تلفن هوشمند و تبلت در یک بسته

پدفون 2 ایسوس
زت
 

پدفون محصول ترکیبی تلفن هوشمند-تبلت است که به خاطر نوآوری در طراحی، چندین جایزه را برای ایسوس به همراه داشته است. با خرید پدفون یک تلفن هوشمند قدرتمند که به تبلت تبدیل می‌شود را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از یک تبلت و تلفن هوشمند جداگانه در اختیار خواهید داشت. پدفون محصول جذابی است که ایسوس را وارد دنیای موبایل کرده است حال اگر این محصول برای شما هم جذاب است در ادامه مطلب با بررسی تخصصی زومیت از پدفون 2 همراه باشید تا با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید.در ادامه مطلب,,,,,

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

دانلود بایت شماره 261 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه خراسان

تاریخ : چهار شنبه 3 اسفند 1391
نویسنده : admin


 دانلود بایت شماره 261 - ضمیمه فناوری اطلاعات روزنامه خراسان

عناوین ضمیمه بایت روزنامه خراسان شماره 261:
- تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در فاوا
- لطفا قانون را اجرا کنید
- ادوبی، سلطان گرافیست‌ها
- واحد جدید پول در دنیای مجازی
- دوره‌های جدید برای فراگیری
- ممکن است برای شما هم اتفاق افتد!
- عالی، خوب‌تر یا خوب؟
- مدیریت جدید وظایف در ویندوز 8
- چرا به استفاده از متن‌باز تن نمی‌دهیم؟

اینترنت ما را دیوانه می کند؟
بازی با لپ‌تاپ مخصوص بازی
- پیشنهاد لپ‌تاپ در بایت
- محتوای سایت‌تان را مدیریت کنید
- سیستم‌هایی بدون هارددیسک
- آندروید و سبک زندگی اسلامی
- برای نجات به صخره‌ها بچسبید!
- جدول شماره 261
- بازی، چهار نفر در مقابل یک ارتش تمام عیار
- بازی، جنگ با ویروس‌ها در فضای مجازی
- بازی، نشانه به سمت بالاترین هدف
- و... 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

دانلود Excel 2013 Essential Training - آموزش اکسل 2013

تاریخ : چهار شنبه 3 اسفند 1391
نویسنده : admin


 

دانلود Excel 2013 Essential Training - آموزش اکسل 2013

  • دانلود Excel 2013 Essential Training - آموزش اکسل 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مایکروسافت اکسل (Microsoft Office Excel) دارای خصوصیات اصلی تمام نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده است. با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها می‌توان، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پرداخت و همچنین با استفاده از رسم توابع و نمودارها، به تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات پرداخت.  این برنامه برای محاسبات ریاضی (با قابلیت انجام محاسبات دشوار ریاضی) و ترسیم نمودار به وسیله‌ی ابزارهای گرافیکی نیز به کار می‌رود.
در دوره آموزشی Excel 2013 شما با قابلیت های اساسی و کلیدی این نرم افزار کاربردی قدرتمند آشنا می شوید. 

عناوین آموزشی:
- اکسل چیست و چه کاربردی دارد؟
- استفاده از منوها
- کار با تاریخ و زمان
- ایجاد فرمول های ساده
-  قالب بندی فونت ها، اندازه سطر و ستون ها، مرزها و ..
- وارد کردن اشکال، فلش و گرافیک
- افزودن و حذف سطرها و ستون ها
- مخفی کردن داده ها
- کار با محتویات ستون ها از جمله جا بجایی، کپی و ..
- مرتب سازی و فیلتر کردن داده ها
- چاپ worksheet ها
- تامین امنیت workbooks شما
- پیگیری تغییرات
- و ... 

 


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

عبور چین از آمریکا و تبدیل به برترین بازار ابزارهای هوشمند

تاریخ : 2 اسفند 1391
نویسنده : admin


 
 

در ماه نوامبر گذشته پیش بینی شده بود چین به زودی از نظر تعداد ابزارهای اندرویدی در حال عبور از آمریکا است و در فصل اول ۲۰۱۳ به این مهم دست خواهد یافت. امروز هم موسسه Flurry اعلام کرد که چین اکنون توانسته از نظر تعداد اسمارت فون و تبلت های فعال مجهز به اندروید و iOS رتبه نخست دنیا را از آن خود کند. 

در ژانویه امسال اعلام شد که از نظر ابزارهای هوشمند فعال این دو کشور گردن به گردن حرکت می کنند. همان طور که در نمودار زیر می بینید، آمریکا و چین ۲۲۲ و ۲۲۱ میلیون دستگاه فعال داشته اند. اما در پایان ماه این ماه، برآورد می شود که این تعداد در آمریکا به ۲۳۰ میلیون و در چین به ۲۴۶ میلیون عدد رسیده است.


smartdevice_installedbase_jan2013-resized-600.jpg

و البته با توجه به جمعیت این دو کشور (1.3 میلیارد نفر چین در برابر ۳۱۰ میلیون نفر آمریکا)، اکنون چین با سرعت بالایی می تواند به رشد خود ادامه دهد و تنها رقیبی که ممکن است خطری برای آن محسوب گردد، هند با جمعیت 1.2 میلیارد نفری است. البته هند اکنون تنها ۱۹ میلیون دستگاه فعال دارد. 

نمودار جالب دیگری که این موسسه منتشر کرده است، بازارهای با بیشترین سرعت رشد در دنیا از ژانویه سال گذشته تا امسال است. چین که اکنون بزرگترین بازار دنیاست، تنها ۲۰۹ درصد رشد داشته است. و برترین رشد از آن کلمبیا، ویتنام، ترکیه، اوکراین و مصر بوده است.


smartdevice_growthrates_jan2013-resized-600.jpg


دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

درآمدی که مایکروسافت با ارائه نکردن آفیس برای iOS از خود دریغ داشته چقدر است؟

تاریخ : 2 اسفند 1391
نویسنده : admin


 
 
 
در آخرین گزارش مالی مایکروسافت، درآمد بخش ویندوز با 5.88 میلیارد دلار در مقام اول قرار داشت و در آمد بخش تجاری -که شامل گروه آفیس هم می شود- با 5.69 میلیارد دلار دوم بود که 90 درصد کل درآمد بخش دوم، از آفیس حاصل می شود. در این سال ها، حتی زمان هایی بوده که درآمد آفیس از ویندوز هم بالاتر بوده و از این رو اگر نگوییم آفیس مهمتر از ویندوز است، باید اذعان کنیم که لا اقل در یک سطح هستند. 

آدام هالت از مؤسسه خدمات مالی مورگن استنلی تخمین می زند که اگر آفیس برای iOS با قیمتی در حدود 60 دلار عرضه شود (انتظار ارزان فروشی آفیس را از مایکروسافت نداشته باشید) چیزی نزدیک به یک سوم کاربران آیپد آن را خریداری خواهند کرد (درست مثل 30 تا 40 درصد کاربران مک که برای آفیس مایکروسافت پول پرداخته اند) و از آنجایی که فروش آیپد تا پایان سال 2014 به 200 میلیون واحد خواهد رسید، آقای هالت معتقد است که درآمدی معادل 2.5 میلیارد در سال، انتظار مایکروسافت را می کشد. 

بنابراین با در نظر داشتن قیمت 60 دلاری، آفیس برای آیپد می تواند به تنهایی درآمدی برابر با 50% از درآمد مایکروسافت از آفیس برای کل کامپیوترهای شخصی را به درآمد شرکت اضافه کند. رقمی بسیار قابل توجه و بدون باز کردن پای آیفون به محاسبه. 

ولی در عین حال چالش های دیگری هم وجود دارد. آفیس برای iOS باعث خواهد شد سرفیس RT برق نگاه خود را از دست بدهد زیرا در حال حاضر تنها تبلت بازار است که به آفیس مایکروسافت شامل ورد، پاور پوینت، اکسل و وان نوت مجهز شده. 

خطرات ارائه آفیس برای iOS و اندروید بسیار زیاد است. تصور کنید دستگاه های Post-PC که نقطه ضعف بزرگشان امکانات تولید محتوای کم یا غیر حرفه ای است، ناگهان مجهز به سلاح مخوف مایکروسافت آفیس شوند. کسی چه می داند بعدش چه بلایی بر سر کامپیوترهای شخصی خواهد آمد؟ از طرف دیگر، چنین موردی باعث تقویت موضع خوب آیپد در بخش تجاری نیز می شود. 

در آینده بررسی دقیق تری در این باره خواهیم داشت. اما باید دید مایکروسافت در نهایت چه انتخابی را در دستور کار قرار می دهد. از یک سو این شرکت همیشه خود را متعهد به گسترش نرم افزارهایش بر روی پلتفرم های مختلف کرده و از قدیم آفیس را برای مک نیز ارائه می کند. از طرف دیگر استیو بالمر مایکروسافت پس از ویندوز 8 را شرکت دستگاه ها و خدمات نامیده. 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

مشخصات رسمی اپتیموس جی پرو اعلام شد: اولین تلفن با پردازنده 4 هسته ای اسنپدرگون 600 ساخت کوالکام

تاریخ : 2 اسفند 1391
نویسنده : admin


 
 

سر انجام LG به طور رسمی مشخصات Optimus G Pro نسخه جهانی را اعلام کرد. تصور ما این بود که در مراسم 7 اسفند این شرکت همزمان با شروع MWC 2013 این موارد اعلام خواهند شد ولی LG دیگر ما را منتظر نگذاشت. مشخصات این تلفن عبارت هستند از:


- ابعاد 150.2 در 76.1 در 9.4 میلیمتر با حاشیه نمایشگر به میزان 3 میلیمتر 
- وزن 172 گرم در دو رنگ مشکی و سفید 
- نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 و تراکم 400 پیکسل در اینچ 
- پردازنده 4 هسته ای اسنپدرگون 600 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز 
- 2 گیگابایت رم 
- 32 گیگابایت حافظه داخلی؛ قابل افزایش با حافظه جانبی از نوع microSD 
- 13 مگاپیکسل دوربین عقب؛ 2.1 مگاپیکسل دوربین جلو 
- باتری 3140 میلی آمپری قابل تعویض و قابل شارژ به روش بی سیم القایی
- چراغ LED دور تا دور دکمه فیزیکی Home با 6 رنگ مختلف برای هشدارهای مختلف 
- اندروید 4.1.2
پردازنده دستگاه از نسل جدید چیپ های ساخت کوالکام است که در CES 2013 رونمایی شدند. اسنپدرگون 600 کارکردی تا 40 درصد بهتر از اسنپدرگون S4 Pro دارد ولی پایین تر از چیپ قدرتمند اسنپدرگون 800 قرار می گیرد که 75 درصد کارکرد بهتری در مقایسه با S4 Pro خواهد داشت. گرافیک اسنپدرگون 600 نیز Adreno 320 است. 

علاوه بر این مشخصات که لقب X Large را از هر نظر برازنده اپتیموس جی پرو می کنند، LG به ویژگی های دیگری نظیر ضبط همزمان با دو دوربین دستگاه، پانوراما همراه با واقعیت مجازی برای ذخیره عکس های 360 درجه عمودی و افقی و حفظ فوکوس بر روی اشیا در حال حرکت نیز اشاره کرده. 

همچنان منتظر تصاویر بیشتر و بیشتری از این پرچمدار جدید هستیم که قیمت آن برای کره جنوبی نزدیک 900 دلار تعیین شده است. 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

شایعات تازه ویندوز فون بلو در میان آگهی های کاریابی مایکروسافت

تاریخ : 2 اسفند 1391
نویسنده : admin


 
 
مایکروسافت به تازگی آگهی های کاریابی جدیدی را منتشر کرده که اطلاعات جالبی را در خصوص یک به روز رسانی بالقوه در سیستم عامل ویندوز فون لو می دهد. مایکروسافت به دنبال افرادی برای تیم Excel MX خود می گردد. این شرکت هدف کاری این تیم را «آماده کردن یک نسخه جدید از اکسل ویژه ویندوز فون که برای ابزارهای لمسی بهینه شده باشد و هدف اصلی آن موبایل ها باشند» اعلام کرده است. 

اگر چه همه این داستان به تنهایی جذابیت خود را دارد، اما بخش درخشان داستان کمی پایین تر است که مایکروسافت اضافه می کند این شغل مستلزم آن است که فرد استخدام شده «این دیدگاه را داشته باشد که در تولید یک اپلیکیشن اکسل با کیفیت بالا برایویندوز فون بلو هم به شرکت کمک کند!» 

حتما داستان های قبلی درباره ویندوز بلو را به خاطر دارید که از اواخر سال گذشته میلادی شروع شد. طبق شنیده ها قرار است ویندوز بلو تبدیل به یک نسخه جهانی از سیستم عامل مایکروسافت شود که در کنار قابلیت هایی برای تمام ابزارهای موبایل، تبلت و دسک تاپ، قیمت ارزانی هم داشته، به صورت آنلاین، سالیانه و رایگان آپدیت شود. 

این آگهی کاریابی اولین بار است که مایکروسافت واقعا و به شکل رسمی به نام Blue اشاره می کند و این می تواند تاییدی بر داستان های آپدیتی باشد که در انتظار ویندوز فون و ویندوز 8 است. نظر شما در این خصوص چیست؟

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

احتمال مرگ در اثر برخورد شهاب سنگ چقدر است؟

تاریخ : 2 اسفند 1391
نویسنده : admin


 
 
چند روز قبل، بیشتر ما روز خود را با این خبر آغاز کردیم که منطقه اورال روسیه مورد اصابت قطعات منفجر شده یک شهاب سنگ قرار گرفته. ویدیوها در یوتوب به پرواز در آمدند و در یکی از آنها -که دوربینی در بالای یک ساختمان ضبطش کرده بود- به نظر می رسید شاهد یک فیلم مستند با دور تند هستیم که در آن خورشید از یک سوی آسمان طلوع و سپس در سمت دیگر غروب می کند، ولی در اصل هیچ دور تندی در کار نبود. 

این سنگ آسمانی 15 متری اتمسفر را شکافت، در آسمان منطقه مسکونی چلیابینسک در بخش مرکزی روسیه منفجر شد، قطعاتش به ساختمان های منطقه برخورد کردند و تقریباً 1200 نفر مصدوم و مجروح بر جای گذاشت. خسارات ناشی از آن هم نزدیک 33 میلیون دلار تخمین زده می شود. 

تشخیص اینکه کدام مورد عجیب تر است کار آسانی نیست: 
- یک برخورد جوی درست در زمانی که یک شهاب سنگ 50 متری دیگر هم در حال عبور امن از نزدیک زمین بود و این همزمانی مردم را یاد ترس بزرگشان از مرگ در اثر برخورد شهاب سنگ های آسمانی انداخت، 
- یا این مورد که در زمانه ای زندگی می کنیم که ده ها ویدیو از یک رویداد به واقع نادر ظرف فقط چند ساعت در اینترنت قرار می گیرند و آن حادثه جهانی می شود. 
- شاید تنها مورد عجیب تر از این دو، تعداد دوربین های نصب شده در اتومبیل های اهالی منطقه باشد! 

مسئله این است که راهی برای حذف تهدید برخورد سنگ های آسمانی وجود ندارد، ولی جای شکرش باقی است که آنها به ندرت به سمت کره خاکی مان می آیند. احتمال اینکه ما یا شما توسط یک سنگ آسمانی کشته شویم، 1 به 250 هزار است. برای آنکه دید بهتری پیدا کنید، اشاره می کنیم که چنین احتمالی کمتر از احتمال مرگ به واسطه وقوع زلزله، توفان، سیل، تصادف با خودرو یا سقوط هواپیما -و حتی شاید صاعقه- است. 

اکثر سنگ های آواره فضایی، حتی قبل از اینکه فکر برخورد با زمین به سرشان خطور کند در جو زمین می سوزند و برخی دیگر هم در اقیانوس یا دشت یا کوه ها که مناطقی بدون سکنه اند فرود می آیند. 

در طول 4 میلیارد سال عمر زمین، سیاره آبی ما میلیون ها بار مورد اصابت این گلوله های سرگردان قرار گرفته که بسیاری از آنها بزرگتر از 1 کیلومتر و قادر به ایجاد ویرانی های بزرگ بوده اند. ولی اکثر این سنگ های بزرگ در دوران تولد زمین رخ داده اند یعنی زمانی که منظومه خورشیدی ما جوان و پر از سنگ های سرگردان بوده. 

به خاطر فعالیت های درونی زمین که منجر به بروز تغییرات گسترده در سطح پوسته آن شده، تنها حدود 160 دهانه برخوردی بر روی چهره سیاره مان باقی مانده و توسط دانشمندان شناسایی شده و این روزها، دیگر انتظار برخوردهای خیلی بزرگ که تا چند میلیون سال قبل عادی بودند را نداریم. 

خبر خوب دیگر این است که پیشرفت تکنولوژی باعث شده که انسان در بیشتر موارد بتواند سنگ های فضایی خطرناک را زیر نظر بگیرد. برنامه Near Earth Object ناسا یک جدول از شهاب سنگ های رصد شده و محاسبات مربوط به برخورد احتمالی آنها به زمین را تا 100 سال آینده در خود دارد و در حال حاضر هیچ یک از سنگ های کشف شده، دارای درجه خطر برخورد با زمین نیستند. 

بنیاد B612  هم که یک سازمان غیر انتفاعی و غیر دولتی است در صدد ارسال یک تلسکوپ اختصاصی به فضا و امیدوار است تا بتواند با آن 90 درصد از شهاب سنگ هایی را که قطری بیش از 30 متر داشته و می توانند خطرات بزرگی را برای ساکنان زمین به وجود بیاورند، قبل از نزدیک شدن به زمین رصد کند. 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

شتابدهنده بزرگ هادرونی برای تعمیر و به روز رسانی به خواب 2 ساله فرو رفت

تاریخ : 2 اسفند 1391
نویسنده : admin


 
 
 
یافتن ذره بوزون هیگز به معنای پایان فیزیک نیست ولی از 3 روز قبل، به ناچار شتابدهنده بزرگ هادرونی (LHC) که قلب سرن به حساب می آید به خوابی 2 ساله فرو رفته زیرا نیاز به تعمیر و به روز رسانی دارد. در این مدت تک تک قطعات سخت افزاری مربوط به تونل دوار شتابدهنده مورد بازبینی قرار خواهند گرفت. همچنین ردیاب هایی که تصادم ذرات را ثبت می کردند نیز از نظر دور نمی مانند. 

LHC برای این طراحی شده بود تا پروتون هایی با مجموع انرژی 14 ترا الکترون ولت را با یکدیگر برخورد دهد ولی یک نقص مصیبت بار در آغازین روزهای آزمایش نشان داد که برخی از رابط های ابر رسانا که جزئی از سخت افزار این تونل گرد هستند، در حد ایفای چنین وظیفه سختی نبوده اند و باید با قطعات جدیدتر جایگزین شوند. 

در نتیجه آن نقص LHC تا کنون نتوانسته برخوردهایی با انرژی بالاتر از 8 ترا الکترون ولت را به انجام برساند. هر یک از رابط های ابر رسانا، که وظیفه شان اتصال بخش های مجاور در تونل مسیر حرکت ذرات است، در طول این 2 سال تعویض خواهند شد. در این حین که ماشین خاموش است، ردیاب های ذرات هم تعمیر و به روز رسانی می شوند. 

در همین هفته، گردهمایی سالانه انجمن پیشرفت های علمی در امریکا برگزار می شود و انتظار می رود اطلاعات جدیدی درباره ذرات هیگز منتشر شود، و در کنار آن منتظر اعلام دستاوردها پیرامون ذرات تشکیل دهنده ماده سیاه نیز هستیم. 

شتابدهنده بزرگ هادرونی، در این سال های اخیر حجم بزرگی از اطلاعات را برای بشر فراهم کرده و مستحق این استراحت 2 ساله هست. بنابراین تا سال 2015 ذرات هستی می توانند در آرامش باقی بمانند و پس از آن LHC با توانی به مراتب بیشتر باز خواهد گشت تا آنها را با هم برخورد دهد. 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

پروژه های ساختگی اپل برای تعیین وفاداری کارمندان جدید؛ راست یا دروغ؟

تاریخ : 2 اسفند 1391
نویسنده : admin


 
 
 
«اپل کارمندان تازه استخدام شده را وادار می کند بر روی محصولات غیر واقعی کار کنند، تا زمانی که اعتمادش به آنها جلب شود و به پروژه های واقعی نقل مکان کنند.» این عنوان خبرهایی بود که حدود یک سال قبل فضای اینترنت را پر کرد. در دنیایی که همه کارهای اپل زیر ذره بین است، طولی نکشید که این ادعا به یک مسئله پذیرفته شده و واقعی تبدیل شد. 

این ادعا با انتشار کتاب Inside Apple نوشته آدام لشینسکی قوت گرفت. در آن کتاب نوشته شده که اپل برخی کارمندانی را که استخدام می شوند در ابتدا به مناصب موقتی می گمارد، مناصبی که توصیف شغلی آنها روشن نیست تا زمانی که افراد به طور رسمی به شرکت بپیوندند و جزئیات پست شغلی شان روشن شود. 

ادعای لشینسکی از تجربه یکی از مهندسان اسبق اپل ریشه می گرفت که به او گفته بود تا روز اول کار، خبری از بخش یا محصول یا پروژه ای که برای آن جذب اپل شده بود، نداشته. این مورد در زمانی که لشینسکی در LinkedIn درباره کتابش صحبت کرد، بیشتر جان گرفت. در ویدیوی او شخصی تجربه یکی از دوستان خود را مطرح می کند که به ادعای او تا پیش از کار بر روی یک محصول واقعی، برای 9 ماه در اپل بر روی محصولات غیر واقعی کار کرده! این ادعا با نوشته های لشینسکی گره خورد و تبدیل شد به یک موضوع برجسته در مورد سیاست های استخدامی اپل. 

دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

>جهت تبادل لینک رایگان کلیک و اعلام فرمایید